Cel kształcenia: Celem kursu „Trener administracji biurowej” jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia szkoleń z zakresu pracy biurowej i administracji. Uczestnicy zdobędą wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie organizacji pracy biurowej, stosowania narzędzi oraz efektywnego przekazywania wiedzy. Kurs rozwija kompetencje dydaktyczne, uczy planowania i prowadzenia zajęć edukacyjnych oraz stosowania nowoczesnych metod nauczania osób dorosłych. Ukończenie szkolenia pozwala na łączenie ról administracyjno-organizacyjnych z rolą trenera, zwiększając tym samym konkurencyjność uczestników na rynku pracy.
1. Organizacja i funkcjonowanie biura:
– Struktura organizacyjna firmy i rola działu administracji
– Obieg dokumentów i archiwizacja
– Zarządzanie korespondencją (tradycyjną i elektroniczną)
– Planowanie pracy biura, zarządzanie kalendarzem i spotkaniami
– Obsługa klienta wewnętrznego i zewnętrznego
2. Narzędzia i technologie pracy biurowej:
– Wykorzystanie pakietu MS Office / Google Workspace w pracy biurowej
– Tworzenie i edytowanie dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji
– Obsługa urządzeń biurowych i systemów CRM/ERP
– Zasady bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych (RODO)
– Automatyzacja procesów biurowych i zarządzanie dokumentacją cyfrową
3. Podstawy sprzedaży i obsługi klienta
– Proces sprzedaży – etapy, modele i techniki
– Identyfikacja potrzeb klienta
– Budowanie relacji i zaufania w kontakcie z klientem
– Techniki negocjacyjne i język korzyści
– Obsługa reklamacji i radzenie sobie z trudnym klientem
– Podstawy psychologii sprzedaży
4.Elementy marketingu w praktyce biurowej:
– Rola marketingu w działalności firmy
– Marketing internetowy (e-mail marketing, social media, content marketing)
– Tworzenie prostych materiałów promocyjnych (ulotki, mailingi, posty)
– Narzędzia wspierające działania marketingowe (Canva, MailerLite, itp.)
– Współpraca między działem marketingu a administracją
5. Kompetencje trenerskie – jak uczyć innych:
– Rola i zadania trenera – kompetencje, postawa, etyka
– Metodyka nauczania dorosłych (andragogika)
– Tworzenie scenariuszy szkoleń i materiałów dydaktycznych
– Metody aktywizujące i praca z grupą
– Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie szkoleń
– Ewaluacja procesu szkoleniowego i ocena efektów nauczania
6. Praktyka trenerska i autoprezentacja:
– Ćwiczenia z prowadzenia mini-szkoleń i warsztatów
– Feedback i analiza mocnych stron uczestników
– Techniki wystąpień publicznych i autoprezentacji
– Zarządzanie stresem i tremą
– Budowanie własnej marki trenera i prezentacja oferty szkoleniowej